1991 Mercedes Benz 500 SL (R129) | Transport | Auto

Verkoopprijs € 24.950,00 Marge
Basis informatie
Referentie
VV1238
Merk
Mercedes Benz
Model
500 SL (R129)
Kilometerstand
134.469 km
Euronorm
Euro 0
Brandstof
Benzine (Euro 0)
Transmissie
Automaat, versnellingen
Vermogen
327 pk
Kenteken
GKV-73-R
Status
Op voorraad
Verkoopprijs
€ 24.950,00  (Marge)

Mercedes Benz 500 SL (R129) Auto specificaties

Algemeen
Oldtimer
2
Blauw / Grijs
2
2
Rijwerk
1
4x2
Motor
4.973  cc
Benzine
134.469  km
Automaat
Euro 0
Mercedes
8-Cilinders
327  pk
Kenteken
03-01-2024

Omschrijving

Chassisnummer: WDB1290661F049668
Merk: Mercedes-Benz
Model: SL (R129)
Type: 500
Brandstof: Benzine
Datum Eerste Toelating: 15/09/1991
Boorddocumenten Aanwezig?: Ja
Nationaliteit Documenten: Nederlands
Kentekenpapieren Compleet?: Ja
Carrosserie: Cabriolet
Transmissie: Automaat
Vermogen (Kw): 240
Aantal Deuren: 2
Aantal Zitplaatsen: 2
Stuurwiel: Links
Aantal Sleutels: 2
Startinformatie: Start & Rijdt.
Kleur: Grijs & Zwart.
Cilinderinhoud: 4973
Aantal Cilinders: 8
Apk Vervaldatum: 03/01/2024
Afgelezen Kilometerstand: 134469

De Mercedes-Benz R129-reeks van hun iconische SL werd geïntroduceerd in 1989, en bracht de exclusieve tweezitter geslaagd moderne tijden binnen. Een volledig nieuw model was van 1971 geleden, dus had de R129 uiteraard vele innovaties, waaronder (het eerste Mercedes-model met) een hydraulisch cabriodak en V8-motoren met 48 kleppen. Deze generatie SL was ook ‘s werelds eerste cabriolet met automatische ‘roll-bar’ in geval overkop gaan tijdens een ongeval, en dat draagt bij aan het zuivere minimalistisch lijnenspel. Dit is overigens ook de laatste SL beschikbaar met een handbak. Sinds 1992 kwam er zelfs voor de eerste keer een V12 (in de ‘600 SL’ / ‘SL 600’) en officiële AMG-versies (500 SL 6.0 AMG, SL 60 AMG (V8), SL 70 AMG (V12), SL 73 AMG (V12) en tenslotte SL 55 AMG (V8)). In 1994 volgden cosmetische & technische updates, met onder meer een herschikt motorenpallet en een bijhorende wissel van de cijfers & letters naamgeving. De 3.0-liter zes-in-lijn met 12 of 24 kleppen kwam er nu in twee groottes (2.8 and 3.2 liter) die beide 24 kleppen hadden. Daarom werden de 300 SL and ‘300 SL-24’ nu een SL 280 en SL 320, terwijl de ongewijzigde V8 en V12 hernoemd werden als SL 500 en SL 600. De eigenaar van deze SL wil ‘m eigenlijk niet per se kwijt, maar persoonlijke omstandigheden dwingen soms. Daarom kan jij hier natuurlijk een buitenkans doen, met bovendien een lekkere V8 in een oldtimer-cabrio! Als ie ons wijst op het mini-deukje vanvoor aan de lichten, bij de vraag wat voor toestand de wagen verkeert, weet je dat deze 500 SL écht wel verzorgd is.

Vergelijkbare auto's

Nieuw en tweedehands
Ruim assortiment
Eigen werkplaats